БулевАРТ
Карлос Сантана на 74: Хубавата музика е като татуировка, нанесена направо върху мозъка…(Видео)
Публикувана
преди 3 годинина
От
Ива ОприковаКарлос Сантана е роден на 20 юли 1947 г. в Аутлан де Наваро, Джалиско, Мексико. Започва да свири на цигулка на петгодишна възраст; до осем години обаче той вече е на китарата.
Като юноша свири в групи в Тихуана, Мексико, където не само има близък контакт с местната музика norteño, но и на блус, особено на китаристите T-Bone Walker и B.B. King. Карлос също е силно повлиян от Ричи Валънс във време, когато има много оскъдно количество мексиканци в американската рок и поп музика.
Отливка на ръцете на Карлос Сантана в Аутлан де Наваро, Мексико, 2003 г.
Промоутърът Бил Греъм открива групата и урежда Сантана да свири техния Fillmore West на 16 юни 1968 г. След това групата скоро сключва договор с Columbia Records. Преди да запишат първия си албум в началото на 1969 г., Сантана заменя Ливингстън и Малоун за Майкъл Шрив и Майк Карабело, като добавя и перкусиониста Хосе Чепито. Този състав записва едноименния дебют на групата – албумът „Santana“.
Тази поява ги отвежда пред международната публика, в резултат на което дебютният им албум се превръща в бърз успех, изкачвайки се до номер четири в класациите на албумите на Billboard по време на двугодишното му въртене в класациите.
През април следващата година Сантана започва звукозаписни сесии за техният пробив, албумът „Abraxas“ в звукозаписното студио Wally Heider, Сан Франциско, Калифорния. Когато излиза през септември същата година, „Abraxas“ постига челно място в класацията на САЩ.
Миксът от рок, блус, джаз, салса е приет повече от добре. Албумът включва два от най-трайните и известни хитове на Сантана, „Oye Como Va“ и „Black Magic Woman“. Abraxas е шест седмици номер едно в класацията на Billboard в края на 1970 г. и остава там за цели 88 седмици.
През 1972 г. Сантана се интересува от пионерите на фюжън музиката, групата Mahavishnu Orchestra и нейния китарист Джон Маклафлин. Първият му албум извън неговата собствена група е „Love Devotion Surrender“ от 1973 г., записан с Джон Маклафлин и Mahavishnu Orchestra.
Албумите на Сантана през следващите десет години следват същата формула, а през 1990 г. Сантана стартира новото десетилетие с нов албум – „Spirits Dancing in the Flesh“.
Успехът на групата е възроден отново, когато техният стар привърженик Клайв Дейвис спомага за договор на групата с Arista през 1998 г. Дейвис замисля завръщане на звездата на групата с албума Supernatural, издаден на 15 юни 1999 г. Албумът надхвърля всички възможни очаквания, достигащ до номер 1 в 11 държави.
Сингълът „Smooth“ с участието на певеца Роб Томас (който е и съавтор на песента), оглавява американските класации за 12 седмици, първата песен в класацията в дългогодишната кариера на Карлос Сантана. В класацията на списание Billboard на най-добрите песни от първите 50 години от класацията за сингли на Billboard Hot 100, „Smooth“ е класирана като песен номер 2 след „Twist“ на Chubby Checker.
„Supernatural“ се превръща в международен удар, оглавява класациите в целия свят и печели 8 награди „Грами“, включително Record of the Year и Album of the Year. Албумът произвежда още един сингъл „Maria Maria“, който включва Wyclef Jean.
По-късно Карлос си сътрудничи с готвача Роберто Сантибаньес, за да отвори пет ресторанта със същото име, след тази песен. По-голямата част от тях са разположени в района на залива на Сан Франциско, а други са в Аризона и Тексас.
По време на концерт на Сантана в Амфитеатъра на First Midwest Bank в Tinley Park, Илинойс, Карлос предлага на приятелката си Синди Блекман, която току-що е завършила солото на барабаните по време на сета на групата. Двойката се омъжва през декември 2010 г.
През 2014 г. Карлос Сантана публикува мемоарите си „The Universal Tone: Bringing My Story to Light“.
Ето и някои от най-запомнящите се мисли на китариста:
Не е задължително да победим всички свои демони. Главното е да се борим с тях.
Музиката реже по-надълбоко от ножа.
Да бъдеш щастлив – това не е цел и не е придобито благо. Това е решение.
Гледайки хората, ангелите плачат, защото не им е достъпно това, което е достъпно на нас: усещането за момента.
Добрата музика е като татуировка, нанесена направо на мозъка. След като си я слушал, вече не можеш да се отървеш от нея.
Музиката е баланс между мъжкото и женското начало. Жената е мелодия, мъжът е ритъм. Моята задача е да ги изпратя до леглото, където те ще са ангажирани да направят всичко естествено и нормално.
Микрофон, китара, молив и всичко, което е в мен, използвайки ги за това да накарам хората да повярват в това, че божествена светлина има даже и в ДНК.
На човек по рождение му е дадена свободна воля е много по-силен от демоните и ангелите, понеже демоните са способни само да се бунтуват, а ангелите са способни само да се подчиняват.
Вашите бръчки може да покажат едно нещо – дали сте ядосан и раздразнен постоянно или постоянно се усмихвате.
vlastta.bg
Може да ви хареса!
Търсене
Шарън Стоун на 66: Жените могат да имитират оргазъм, докато мъжете имитират цялата връзка (ГАЛЕРИЯ)
В навечерието на „Оскарите“: историята на червения килим
Генко Генков – лудият български гений в живописта (Галерия)
Мисъл на деня: 3 март 2024
Стефан Стамболов: И за опашката на дявола ще се хвана, ако трябва, но ще изтегля България…
Фил Колинс на 73: Барабанистът с най-нежния глас (Видео)
От „Закуска на тревата“ до „Олимпия“, изящните революции на Едуард Мане (Видео)
Светецът на Барселона – Антони Гауди (Видео)
Ирландската звезда на световната музика Ения на 62 (Видео)
Вечната Лили на 84: Който може, може. Който не – завижда…(Видео)
Календар
П | В | С | Ч | П | С | Н |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |